Moderne cloudwerkplek voor Sa-Net Woonzorg

Leestijd: 4 minuten

Moderne cloudwerkplek voor diverse woon(locaties) van Sa-Net woonzorg

Veilig, eenvoudiger en flexibel mobiel samenwerken dat was de wens van Sa-Net Woonzorg voor de diverse locaties. De cloudoplossing van Microsoft bood de uitkomst om veilig en locatie onafhankelijk te werken. Geavanceerde bestandsdeling via SharePoint en OneDrive bied meer snellere communicatie en betere samenwerking tussen teams.

Sa-Net woonzorg bied professionele kleinschalige zorg in de Achterhoek met als uitgangspunt wonen, werken en vrije tijd. Er is bewust gekozen voor een kleinschalige en compacte organisatie omdat de zorgbehoefte van de cliënt centraal staat. Er is een diversiteit in het aanbod, de (woon)locaties bieden diverse vormen van zorg waarbij de cliënt mag gaan stabiliseren en (opnieuw) gaan werken aan perspectief. Er zijn diverse mogelijkheden op het gebied van dagbesteding, re-integratie en vrijetijdsbesteding.

Veilig mobiel werken in de cloud

Sa-Net werkt met 50 begeleiders en professionals verdeeld over diverse (woon)locaties in de Achterhoek. Er is gezocht naar een oplossing waarbij de werkplek onafhankelijk is van apparatuur en netwerkinrichting bij de diverse locaties. Sa-Net medewerkers maken steeds vaker gebruik van tablets, smartphones of laptops, een bring your own (BYOD) device policy dus. Al snel werd duidelijk dat Microsoftt 365 de uitkomst ging bieden.

Met Microsoft 365 staan gegevens veilig opgeslagen in de Microsoft cloud en niet op lokale apparaten, dit verhoogt de veiligheid. Via een internetverbinding kunnen medewerkers altijd en overal samenwerken en op een efficiënte manier hun dagelijkse werkzaamheden uitvoeren. De IT-afdeling bespaart kosten in beheer en onderhoud, updates en opslagruimte wordt namelijk automatisch doorgevoerd.

Centraal gebruikersbeheer en Single Sign On (SSO)

Met cloudoplossing Azure AD van Microsoft worden gebruiksrechten beheerd, zoals welke medewerkers toegang krijgen tot de applicaties die ze nodig hebben. Bijvoorbeeld de toegang tot Microsoft 365 applicaties, webapplicaties of andere programma’s die bijvoorbeeld via ons Citrix platform worden aangeboden.

Met Azure AD is het mogelijk om SSO te realiseren. SSO staat voor Single Sign On, dit betekent eenmalig inloggen. Met SSO hoeft een medewerker slechts één keer aan te melden en dus geen verschillende wachtwoorden en gebruikersnamen te onthouden. Via SSO logt een gebruiker in op zijn laptop met zijn Azure AD account. Het account geeft toegang tot Microsoft 365 applicaties maar ook bedrijfsspecifieke applicaties zoals NedapOns. De gebruiker merkt niet waar deze applicaties vandaan komen; via eenmalig inloggen kan de medewerker direct op zijn laptop of tablet aan de slag.

Moderne cloudwerkplek voor Sa-Net Woonzorg met Microsoft 365
Foto: Moderne cloudwerkplek voor Sa-Net Woonzorg met Microsoft 365

Betere samenwerking en eenvoudigere communicatie

Met Microsoft 365 kunnen medewerkers altijd en overal hun dagelijkse werkzaamheden uitvoeren, vanaf ieder apparaat. Microsoft verzorgt de updates van het platform, dus wordt er gewerkt met de meest recente versies van Officeapplicaties zoals Word, Excel, SharePoint, OneDrive en Outlook.

Met OneDrive kunnen medewerkers documenten maken en delen. Via SharePoint-sites kunnen medewerkers eenvoudig documenten met elkaar delen en snel relevante informatie terugvinden. Via projectsites kunnen verschillende teams werken aan projecten en kan er eenvoudig gecommuniceerd worden. Via de sites kunnen medewerkers eenvoudig en snel nieuws en kennis delen of vragen stellen en reacties geven. Dit zorgt voor meer online interactie en medewerkers kunnen elkaar op deze manier sneller helpen. Samenwerking verloopt een stuk efficiënter omdat overal direct toegang is tot informatie. 

Ook veilig werken in de cloud?

Benieuwd naar de voordelen van werken in de cloud voor uw zorgorganisatie? Harbers ICT neemt u deze zorg graag uit handen en verzorgt de IT-infrastructuur en werkplekoplossingen. Heeft u vragen of wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact op via +31 (0)544 - 20 00 01 of via onderstaand contactformulier.

Harbers ICT is ISO/IEC 27001:2017 gecertificeerd. Deze certificering toont aan dat wij voldoen aan hoge standaarden rondom informatiebeveiliging en zorgvuldig om gaan met uw gegevens.
De ISO hebben wij aangevuld met de NEN 7510 certificering, deze norm is gericht op informatiebeveiliging voor zorgorganisaties. U kunt op ons vertrouwen voor de verwerking van betrouwbare informatie zoals patiëntgegevens in de gezondheidszorg. Daardoor wordt de privacy van patiënten en zorginstellingen zo goed mogelijk gewaarborgd.

Sa-Net Woonzorg

Contact opnemen

Neem vrijblijvend contact op