Om onze klanten nog beter te kunnen ondersteunen hebben wij onze servicedesk uitgebreid. Inmiddels is het al een maand geleden dat Justin van Son bij ons is begonnen. Misschien heeft u onze nieuwe collega al gesproken. Justin is gedreven en gemotiveerd om u zo goed mogelijk te ondersteunen bij uiteenlopende IT-vraagstukken. Het leek ons een goed moment om hem even aan u voor te stellen:
Mijn naam is Justin van Son, ik ben 19 jaar en ik kom uit Didam. Met de auto doe ik er ongeveer 35 minuten over om naar kantoor te komen. Na het behalen van mijn opleiding zocht ik een leuke en uitdagende baan. Vrienden van mij waren bekend met Harbers ICT waarna ik al snel een sollicitatie heb gestuurd. Na het kennismakingsgesprek volgde het 2e gesprek en daarna kon ik beginnen aan mijn nieuwe functie als servicedesk medewerker.
Al vroeg interesse in ICT
Mijn interesse voor ICT is al op jonge leeftijd ontstaan. Op de basisschool was ik altijd al handig met applicaties en hielp ik met klusjes zoals het ontkoppelen van PC's. Tijdens spreekbeurten zaten mijn PowerPoints goed in elkaar door gebruik van technieken en inrichtingen. Vervolgens werd ik door klasgenoten gevraagd om hun te helpen. Ik leerde veel meer applicaties kennen en werd er handiger mee. Ik help nu nog steeds vrienden en familie met technische vraagstukken.
Op het Graafschap College te Doetinchem heb ik mijn diploma Medewerker-Beheer ICT gehaald. De opleiding was erg divers met veel interessante praktijkopdrachten. Met vakken over netwerken, hardware, software tot aan security. Tijdens projecten leerde ik o.a. over het inrichten van een WDS server (Windows Deployment Service), het klaar maken van PC’s voor eindgebruikers, bouwen van PC’s maar ook het instellen en inrichten van servers. Vaardigheden die in mijn nieuwe functie goed van pas komen.
Variatie maakt het uitdagend
Tijdens mijn eerste stage heb ik ervaring op gedaan in een interessante organisatie gespecialiseerd in ICT oplossingen voor de scheepsvaart. Zo ging ik bij schepen kijken naar de beste internet, TV of telefonie oplossing. Elke oplossing is weer anders en die variatie maakt het uitdagend. Op de servicedesk heb ik dagelijkse back-up checks uitgevoerd en gecontroleerd of alles nog werkt, dat is ook belangrijk natuurlijk.
Iedere dag nieuwe uitdagingen
Tijdens mijn tweede stage heb ik voornamelijk 1e lijns ondersteuning geboden aan eindgebruikers. Het leuke was de diversiteit en verantwoordelijkheid. Ik heb klanten ondersteuning geboden via telefonie en e-mail. Daarnaast heb ik geleerd om laptops, thin-clients en pc's gereed te maken. Ook heb ik het magazijn op orde gehouden en apparatuur vervangen. Iedere dag deed ik wel iets nieuws.
Dit vind ik dan ook het leukste aan ICT, er zijn iedere dag nieuwe dingen die je kunt leren en je bent nooit uitgeleerd! Ik vind het leuk om mensen te helpen en om op een begrijpbare manier uit te leggen wat er aan de hand is. Ik hoop mijzelf te ontwikkelen naar een Operations Engineer, zodat ik bij klanten op locatie kan komen en beheertaken kan uitvoeren.
In mijn vrije tijd doe ik graag aan Karate of spreek ik af met vrienden voor de gezelligheid. Ik blijf op de hoogte van nieuwe technische ontwikkelingen en vind dit ook interessant. Maar ik kijk natuurlijk net zo graag een (technische) YouTube video of nieuwe serie.