Geplaatst op: 13-8-2018

Deel zakelijke bestanden veiliger online!  

Deel zakelijke bestanden veiliger online!
Met de komst van het 'nieuwe werken' verwachten medewerkers overal en altijd toegang tot zakelijke gegevens en bestanden. Vanuit huis, kantoor of onderweg en vanaf elk device (laptop, smartphone, tablet). Veel bedrijven gebruiken bewust of onbewust bekende public cloud oplossingen om zakelijke of privé bestanden te delen met collega’s of externen. Via clouddiensten zoals Dropbox, Google Drive, iCloud, We-Transfer of OneDrive van Microsoft, dit zijn gratis online opslagruimtes.

Wat zijn de gevaren van een public cloud oplossing?
Deze public cloud opslagdiensten brengen privacy- en beveiligingsrisico’s met zich mee. Vaak is onduidelijk waar de bestanden opgeslagen staan. Buiten Europa is andere wetgeving van toepassing waardoor onduidelijk is welke instanties er toegang hebben tot jouw bestanden en welke privacyregels er gelden. Ook is onduidelijk hoe de beveiliging is geregeld. Hoe weet je dan of jouw bestanden veilig zijn?

Neem controle over uw zakelijke bestanden en beperk de privacyrisico’s! 
Wij bieden ownCloud en NextCloud(twee soortgelijke clouddiensten) aan waarbij gegevens en bestanden bewaard staan in een van onze datacenters in Nederland. Hierdoor weet je waar zakelijke bestanden staan opgeslagen en welke regels er gelden onder de AVG/GDPR. Kies voor ownCloud of NextCloud een public cloud of private cloud omgeving waarbij je, indien gewenst de bedrijfsnaam kunt verwerken in de URL. 

Hoe werkt het?
Via een URL kunnen medewerkers inloggen op de clouddienst van ownCloud of NextCloud. De homepage bestaat uit een overzicht van eigen documenten en gedeelde documenten. Deel documenten of mappen makkelijk met een collega, groep of externe gebruikers. Geef externe gebruikers toegang via een link. Ook kan een map geplaatst worden op de eigen computer, is deze map gedeeld dan worden bestanden automatische gesynchroniseerd naar de server, dit betekent dat de wijzigingen bij iedereen zichtbaar zijn. Hierdoor kunnen medewerkers makkelijk samenwerken, bestanden delen en hebben altijd en overal toegang tot recente versies, vanaf elk device. 

Voordelen van ownCloud / NextCloud:
• Meer controle over de opslaglocatie van uw zakelijke bestanden op onze servers in Nederland
• Private of Public cloud opslagruimte voor bestandsuitwisseling 
• Overal en altijd toegang tot de laatste versies van bestanden
• Beveilig éxtra belangrijke bestanden of public shares met een password
• Overzicht van activiteiten en versiebeheer op bestanden

Behoud controle op zakelijke bestanden! 
Ga bewust om met de privacy van uw zakelijke bestanden en kies voor een opslaglocatie op een van onze servers in Nederland. Bied medewerkers een veiligere oplossing om snel en gemakkelijk bestanden te delen binnen en buiten het bedrijf. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie over onze clouddiensten.